fredag 13 februari 2009

fredag den 13!

Fredag den 13 otursdag?

Hemsk bild från föreställningen snöängel


Idag är det fredag den trettonde, och eftersom jag tror på den mesta sortens vidskepelse så har jag gått på min vakt hela dagen idag. Men förutom några mindre klumpigheter som inte avviker från det normala så har det varit en bra dag. Hela Karolinska skolan har drabbats av alla hjärtansdag hets, det växlar mellan underligt och jättegulligt när rosor och hjärtformade bullar delas ut till höger och vänster. Men nackdelen är att det är så kallt ute att man fryser ihjäl om man går ut så jag har försökt hålla mig inne så mycket som möjligt.

Jag måste också få ge en stor applåd till Teaterföreställningen Snöängel som vi så i skolan idag, den fick mig att gråta som en liten unge, den enda skådespelerskan i föreställningen var fantastisk, precis som jag skulle vilja jobba någon gång i framtiden. Och pjäsen som handlade om ätstörningar och livet på ett väldigt hemskt äckligt riktigt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar