söndag 4 april 2010

Om du har en minut över....

(har fått jordgubbar av söta mamma)

Människor är fina, men de har en egenskap som för samhället frammåt och den allmänna lyckan bakåt. Vi är aldrig riktigt nöjda, vill alltid ha mer eller det någon annan har. Så fort man har fått det man trodde man ville ha får man tänka på varför man fortfarande avundas andra, när jag vet att de i sin tur avundas mig. Har man det bra vill man få bra att bli perfekt och det är det sorgliga med människor. Jag är dessutom rädd att stanna och vara lycklig, för då kommer det göra dubbelt så ont när saker försvinner går sönder eller förändras. Om jag alltid är på jakt känns det inte lika mycket när något går sönder.

Men det är inte ett bra sätt att leva på, Jag ska försöka lära mig att sakta ned känna hur allt känns och våga njuta över allt fint jag har och våga tänka på att jag är en av de lyckligaste små flickorna i soliga påsk-Sverige just idag.

http://open.spotify.com/track/1VWeVEgc2rZrg6iWWLxw9Q

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar