fredag 8 januari 2010

Just a brand new second hand- Bob Marley

En milstolpe för ca 3 år sen köpte jag alla mina kläder på hm, jc och Gina och smälte in fint och ingen kollade någonsin konstigt eller gav komplimanger. Nu för tiden köper jag nästan allt på myrorna och rödakorset (pga begränsat utbud) och lyckas vara lite klimatsmart på ett område
Jag kom att tänka på idag allt det där om att vi förstör jorden och blev en smula äcklad.

Så jag gör iallafall en liten del genom att bara köpa second han, endast en bonus att jag får fler och snyggare kläder till lägre pris. Hoppas doc att inte priserna höjs mer för då kommer jag inte längre ha råd att vara kreativ i mitt val av kläder (om jag inte syr allt själ vilket har slagit mig.
Gör vad ni kan för miljön det känns ganska bra ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar